Dostęp do zasobów archiwalnych
Dostęp do zasobów archiwalnych KPP w Hrubieszowie.
Zasób archiwalny
Składnica Komendy Powiatowej Policji w Hrubieszowie posiada w swoim zasobie dokumentację stanowiącą zespół archiwalny MO powstały w latach 1955 - 1990 oraz bieżące zasoby archiwalne Komendy Powiatowej Policji w Hrubieszowie.
Całość dokumentów wytworzonych w latach 1948 - 1954 przez KPMO w Hrubieszowie została przekazana do Instytutu Pamięci Narodowej w Lublinie.
Udostępnienie akt może nastąpić do celów:
- służbowych
- naukowo - badawczych
- publicystycznych i innych
Tryb udostępniania dokumentów:
Wnioski o udostępnienie akt należy kierować na adres:
Komendant Powiatowy Policji w Hrubieszowie
ul. Narutowicza 20
22 - 500 Hrubieszów
Wnioski o udostępnienie materiałów powinny zawierać:
- imię i nazwisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości oraz adres do korespondencji jeżeli zgłoszenie składa osoba fizyczna lub jej upoważniony przedstawiciel;
- nazwę i siedzibę osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej oraz imię i nazisko, rodzaj i numer dokumentu tożsamości osoby upoważnionej, której mają być udostępnione materiały - jeżeli zgłoszenie składa osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej;
- wskazanie materiałów lub określenie tematu, którego one dotyczą;
- określenie celu i proponowany sposób wykorzystania udostępnionych materiałów.
Szczegółowe zasady udostępniania materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej zawarte są w:
- Zarządzeniu Nr 45 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 20 maja 2008 roku w sprawie postępowania z materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w archiwach wyodrębnionych podległych Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji lub przez niego nadzorowanych ( Dz. Urz. Min. Spraw Wew. i Ad. Nr 9, poz 42).
- Zarządzeniu Nr 920 Komendanta Głównego Policji z dnia 11 września 2008 roku w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej w Policji.